Sorting
Source
Katalog zbiorów BPGiM oraz filii bibliotecznych
(7)
Form of Work
Książki
(7)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Pliki i bazy danych
(1)
Programy komputerowe
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
only on-site
(4)
available
(2)
unavailable
(1)
Branch
Oddział dla Dzieci Strzyżów
(3)
Czytelnia Strzyżów
(4)
Author
Okuniewski Juliusz
(2)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Cieślik Elzbieta
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Muzyka-Furtak Ewa
(1)
Okrasińska Agnieszka
(1)
Resch Elyse
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Timmins Siobhan
(1)
Tribole Evelyn (1959- )
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Year
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(5)
Time Period of Creation
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(7)
Audience Group
Logopedzi
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Subject
Autyzm
(1)
Balbutologopedia
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Gniew
(1)
Higiena
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Jąkanie
(1)
Język migowy
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Odżywianie
(1)
Opieka społeczna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Surdologopedia
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia narracyjna
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wpływ na zdrowie
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Genre/Form
Poradnik
(4)
Opracowanie
(2)
Opowiadania i nowele
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
7 results Filter
Book
In basket
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej. /z okł./
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Strzyżów
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Surdologopedia : teoria i praktyka / redakcja naukowa Ewa Muzyka-Furtak. - Wydanie I, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019. - 495 stron : ilustracje ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Tom Surdologopedia. Teoria i praktyka jest adresowany do logopedów i surdologope­dów oraz osób zajmujących się problematyką uszkodzeń słuchu nie tylko naukowo, ale także praktycznie, ze szczególnym uwzględnieniem studentów kierunków logopedycznych i słuchaczy podyplomowych studiów surdologopedycznych, potrzebujących wprowadzenia w problematykę surdologopedii, ale też tych pragnących uporządkowania wielu zagadnień budujących tę dyscyplinę. Mnogość poruszanych zagadnień sprawia również, iż monogra­fia ta może być również atrakcyjna dla pedagogów specjalnych oraz psychologów. /www.taniaksiazka.pl/
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Strzyżów
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Jak jeść, by nie czuć głodu, a jednocześnie chudnąć? Należy zastosować się do koncepcji „jedzenia intuicyjnego”, opracowanej przez amerykańskie dietetyczki Evelyn Tribole i Elyse Resch.
Dziesięć zasad zdrowego i racjonalnego odżywiania się pomoże każdemu zrzucić zbędne kilogramy, a jednocześnie zachować dobrą formę i radość życia. [źródło opisu : lubimyczytac.pl * DOSTĘP: 16.11.2020r.]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Oddział dla Dzieci Strzyżów
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
To wnikliwe opracowanie ważnego zagadnienia związanego z integrają sensoryczną (SI). Publikacja wyjaśnia ii pomaga profesjonalistom w ich praktycznych działaniach terapeutycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Strzyżów
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Tematem niniejszej książki jest jąkanie - widziane inaczej, w ujęciu systemowym. Jest to spojrzenie oparte na wynikach badań, w tym własnych, oraz wieloletnim doświadczeniu w prowadzeniu terapii skoncentrowanej na problemie osoby jąkającej się. Skupiono się na przyczynach jąkania oraz ukazano je w kontekście innych zaburzeń. Omówiono wyniki eksperymentów zmierzających do zmiany postaw wobec osób jąkających się i ich terapii.W książce podano różne metody rozwiązywania problemów dzieci i młodzieży jąkającej się oraz ich otoczenia szkolnego i rodzinnego. Przedstawiono warunki i determinanty prowadzenia efektywnej terapii, opartej na połączeniu treningu płynnego mówienia, psychoterapii i socjoterapii.Wyróżniona w podtytule monografii metoda Tarkowskiego została przedstawiona w sposób wyjątkowy. Ukazano bowiem przebieg i dynamikę procesu terapeutycznego, którego fundamentem jest dialog. Opis zawiera liczne przykłady rozmów z pacjentami.Mam ogromny szacunek dla Zbigniewa Tarkowskiego i Agnieszki Okrasińskiej, którzy zdecydowali się na ujawnienie swojego warsztatu pracy, dzięki czemu możemy być biernymi uczestnikami zaprezentowanych oddziaływań terapeutycznych.Z recenzji prof. dra hab. Jacka J. Błeszyńskiego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Strzyżów
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
CD
In basket
Książka przygotowana przez niemiecki Państwowy Instytut Jakości Pracy Szkół i Badań nad Kształceniem (Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung). Dla jej autorów najważniejszy był następujący pogląd: każde dziecko, każdy młody człowiek, niezależnie od potrzeb w zakresie wspierania rozwoju intelektualnego i ewentualnie zapotrzebowania w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego, ma prawo do odpowiedniego kształcenia szkolnego. W publikacji przedstawiono szanse i ograniczenia diagnostyki psychiatrycznej oraz podejść terapeutycznych stosowanych w przypadku uczniów z zapotrzebowaniem na wspieranie w zakresie rozwoju umysłowego, zwrócono także uwagę na korzyści płynące z wymienionych działań dla szkoły i prowadzonych zajęć lekcyjnych. Wybrane postaci zachowań zwracających uwagę przedstawiono w czytelnej formie tabeli – wraz z próbą ich wyjaśnienia i podaniem możliwości działania. Czytelnik może zapoznać się z koncepcjami „pozytywnego wspierania zachowania”, metodą TEACCH oraz terapią rozwoju/pedagogiką rozwoju (ETEP), a także skorzystać z konkretnych podpowiedzi, jak prowadzić zajęcia lekcyjne i jak organizować naukę i pobyt dziecka w szkole.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Oddział dla Dzieci Strzyżów
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Historyjki społeczne są uznawane za jedną z najskuteczniejszych metod nauczania dzieci z autyzmem zagadnień dotyczących funkcjonowania społecznego. Doktor Siobhan Timmins w swoich historyjkach społecznych — opracowanych dla jej syna i innych młodszych dzieci — opisuje tę problematykę przystępnie i błyskotliwie, ukazując ją z perspektywy dziecięcej. Od nauki podstawowych umiejętności społecznych, takich jak słuchanie, cierpliwe oczekiwanie i dzielenie się, aż po radzenie sobie z lękami, książka ta wskazuje, w jaki sposób stworzyć spójny zestaw historyjek, które dziecko zrozumie i do których będzie mogło się odnosić w miarę dorastania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Oddział dla Dzieci Strzyżów
All copies are currently on loan: sygn. 61 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again